Våra villkor
Great Memories Sweden AB, org.nr. 559056-9355, är ett boknings- & upplevelseföretag som träffat avtal med ett antal arrangörer. Great Memories Sweden AB har genom dessa avtal erhållit en rätt att i eget namn presentera, förmedla och sälja de upplevelser som presenteras på Great Memories Sweden ABs hemsida. Den som beställer och betalar en upplevelse klassas som köpare. Den som bokar och konsumerar en upplevelse klassas som slutkund.
Great Memories Sweden AB kommer löpande lägga upp nya arrangörer men emellanåt kan det hända att en arrangör eller en plats för en viss upplevelse måste utgå på grund av omständigheter bortom Great Memories Sweden ABs kontroll. Om den arrangör eller plats för upplevelsen som en slutkund föredragit tagits bort kommer slutkund att erbjudas ett alternativ som kan innebära att såväl platsen för upplevelsen eller arrangören av denna blir en annan än den ursprungligen valda, eventuellt pengarna tillbaka.
Text och bild: De texter och bilder som beskriver upplevelserna avser att i så hög grad som möjligt återspegla det slutkund skall få uppleva. Great Memories Sweden AB vill dock reservera sig för att bilderna visar den aktuella upplevelsen generellt och således inte alltid den specifika upplevelsen hos en specifik arrangör. Vad avser texter kan Great Memories Sweden AB ha mottagit missvisande information från arrangör och för det fall slutkund därigenom anser sig inte ha erhållit exakt den upplevelse som texten beskriver bär Great Memories Sweden AB inte något ansvar gentemot slutkund. Great Memories Sweden AB reserverar sig även för eventuella tryckfel på såväl hemsidan som i tryckt material.
1. Skriv ut
Er bokade tid och betalning kommer bekräftas hos Great Memories Sweden AB samt hos arrangören så att det ända som kommer behövas från kundens del är uppvisad giltigt pass med eventuellt bokningsnummer hos arrangören direkt innan upplevelsen börjar.
För kundens egen skull kan vi rekommendera att skriva ut bokningsbekräftelsen för att säkerställa att ni får med er rätt adress, bokningsnummer och liknande.
Alla presentboxar har en giltighetstid på 24 månader från inköpsdatumet, förlängningar av datum är dessvärre inte möjligt i dagsläget.
2. Betalning
Betalning hanteras via Payson, Stripe, känsliga uppgifter hanteras via SSL följer självklart lagen om PCI DSS. Du kan välja att betala med Faktura, Delbetalning, Kort (Visa, Mastercard), SMS och Internetbank (Handelsbanken, Nordea, SEB, Swedbank). Läs mer på de respektive hemsidorna.
3. Bytesrätt
Tyvärr är det inte möjligt byta upplevelse, det är inte heller inte möjligt att byta tid av befintligt bokning efter ett köp har genomförts. Detta är på grund av att inga av våra arrangörer erbjuder möjligheten att byta tid.
4. Ångerrätt och öppet köp
För samma anledning som står angivet på punkt 3, kan Great Memories Sweden AB tyvärr inte erbjuda varken ångerrätt eller öppet köp på alla upplevelser, då vissa av våra arrangörer inte erbjuder detta. Däremot är det några leverantörer som erbjuder pengar tillbaka ifall väder eller externa faktorer orsakar att upplevelsen inte kan äga rum. Kontakta oss för mer information. Vi rekommenderar därför noga kolla schemat innan bokning görs.
Gällande presentboxar gäller 14 dagars öppet köp. För att returen ska vara giltig ska kund skicka tillbaka boxen utan skador, samt på egen bekostnad. Ett bekräftande email på returen ska även skickas till support@greatmemories.se.
5. Tvistemål
Om en eventuell tvist skulle uppstå, väljer Great Memories Sweden AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
7. Återbetalning
Kunden är berättigad en återbetalning vid bortgång eller om arrangören avbokar. Läs mer om detta under Försäkring.
8. Reklamation och garanti
Great Memories Sweden AB är återförsäljare för olika arrangörer. All försäljning som förekommer sker i eget namn och Great Memories Sweden AB är kundens avtalspart vid köp.
Gällande presentboxar ansvarar inte Great Memories Sweden AB för skadade varor, eller indirekt eller direkta förluster, och Great Memories Sweden AB ersätter inte med eventuella merkosrnader.
Via avtal med Arrangörerna är de bundna att leverera överenskommen upplevelse och uppfylla de kvalitetskrav och krav på genomförande som Great Memories Sweden AB har fastställt. Great Memories Sweden AB ansvar för upplevelsens genomförande utsträcker sig i enlighet med dessa Allmänna villkor. Om du vill reklamera genomförandet av en upplevelse ska reklamationen skickas till support@greatmemories.se. Great Memories Sweden AB rekommenderar kunden att påtala eventuella missförhållanden redan i samband med genomförandet direkt till aktuella arrangören under upplevelsen. Eventuella reklamationer kommer utredas av Great Memories Sweden AB tillsammans med arrangören och ett svar till den reklamerande kunden sker alltid inom 14 dagar från att reklamationen kommit Great Memories Sweden AB tillhanda. Om reklamation blir godkänd sker återbetalning till kunden inom 30 dagar från att reklamationen godkänts. Vid eventuell tvist följer Great Memories Sweden AB Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
9. Minderårig köpare
Godkännande från målsman krävs för att ett köp ska gå igenom.
10. Arrangörers oförutsägbara händelser
Skulle arrangör gå i konkurs eller byta plats på sin anläggning kommer kompensation i form av presentkort erbjudas kunden.
11. Neka köp
Great Memories Sweden AB besitter rättigheten att i enskilda fall neka ett köp eller ändra en kunds beställning.
Vänligen notera att IP adresser sparas och falska beställningar polisanmäls, för din säkerhet.
12. Leverans av presentboxar
Du kan välja mellan presentbox som skickas via posten eller att få en voucer via email. Det snabbare leveranssättet är via email, då skickas din beställning direkt till angiven mejladress i kommentarsfältet. Beställning av postleverans skickar vi samma dag och bör ta 1-3 arbetsdagar, (vardagar). Vid beställning under helgdag skickar vi nästkommande vardag. Vid beställning av mer än en box kan det hända att paketet inte får plats i brevlådan. Leveransen aviseras då och hämtas ut hos ditt närmaste postombud. Aviutskicket kan göra att leveransen fördröjs med en dag. I händelse av utebliven leverans har Great Memories Sweden AB ingen möjlighet att återbetala för leveranskostnaden. I dessa sällsynta fall skickar vi beställningen på nytt med post eller via digital leverans.
13. Ändringar av villkor
Great Memories Sweden AB besitter rätten att justera eventuella ändringar i dessa köpvillkor. Kundens beställning omfattas givetvis av de köpvillkor tillgängliga vid tidpunkten som beställningen gjordes. Undantag för ändringar som måste göras enligt lag, myndighetsbeslut eller förordning.